שתלים דנטליים

שיקום על גבי שתלים

שוקלים לבצע השתלות שיניים? אלו שיטות השיקום שכדאי להכיר

חיוך מאוזן לאוזן עם שיניים מלאות הוא משאלתם של רבים כל שכן של אלו שאיבדו את שיניהם מסיבות שונות. כיום ניתן להשיב את איכות החיים באמצעות שתלים דנטליים ושיקום על גביהם. אילו שיטות שיקום קיימות וכיצד לבחור את השיטה המתאימה ביותר. על שאלות אלו ואחרות אענה במאמרי זה.

מהו שיקום דנטלי באמצעות שתלים?

השיקום הדנטלי באמצעות שתלים הוא תהליך נפוץ ומקובל שמוצע למטופלים מזה כשלושה עשורים. בתהליך זה ניתן לשחזר את תפקודי הפה שאבדו עקב מחסור בשיניים, לשוב לאכול מאכלים קשים, להגות אותיות בצורה נכונה ולהתהדר בפה מלא שיניים. רפואת השיניים כיום מציעה שלושה טיפולי שיקום העיקריים: שיקום על גבי שתלים באמצעות כתרים, גשרים ושיקום באמצעות תותבות.

שיקום על גבי שתלים דנטליים כפתרון למחסור בשיניים בודדות

השיקום על גבי שתלים נעשה באמצעות מערכת של שתל עשוי טיטניום שעליו מורכב הכתר (כיפה מתכתית מצופה חרסינה) הכיפה היא זאת שנראית בחלל הפה מעל החניכיים ומשמשת כשיחזור לשן המקורית שאבדה. בשיטה זו ניתן לשחזר שן בודדת או מספר שיניים במיקומים שונים בפה. הטיפול מוצע בדרך כלל לאנשים בריאים, עם מחלות רקע מאוזנת – שאיבדו את שיניהם הטבעיות עקב חבלה, מחלה או ריקבון. במקרים בהם ישנו מחסור רב של שיניים או כאשר מצב חלל הפה דורש שיקום מקיף יותר, הרופא המטפל יציע שיקום שיניים באמצעות גשרים על גבי השתלים.

כשחסרות שיניים רבות מומלץ לבחון בשיקום באמצעות גשרים על גבי השתלים

השיקום באמצעות גשר הוא פתרון רווח מאוד ומבוסס על מערכת שתלים בפריסה מסוימת השתלים המותקנים בזוויות שונות בעצם הלסת שאוחזים ומעגנים את "הגשר" על גבי השתלים ומאפשרים למטופל ליהנות שוב מתפקודי פה תקינים. בדומה לשיקום על גבי שתלים בודדים גם שיטה זו מתאימה לאנשים בריאים. יחד עם זאת השיטה מוצעת גם לאנשים הסובלים ממחלות רקע מאוזנות כל עוד מבוצע מעקב רפואי כנדרש ומתקיימת תקשורת שוטפת בין רופא השיניים לרופא המטפל ושיתוף פעולה של הלקוח. אדגיש בזאת שמטופלים שבחרו בפתרון של שיקום על גבי שתלים או על גבי גשרים והקפידו על שגרת היגיינה תקינה, שכוללת ביקורים קבועים אצל שיננית, צחצוח שיניים יומיומי ויסודי וביקורי מעקב אצל רופא השיניים נהנים משיפור משמעותי באיכות חייהם לאורך שנים.

תותבת על גבי שתל

פתרון של תותבת מוצע בדרך כלל כאשר לא ניתן לבצע שיקום על גבי שתלים. התותבות זולה יותר מפתרון השתלים, אך המענה שלה בסיסי מאוד, והשימוש מצריך תחזוקה יום יומית. אי קיבוע התותבת לעצם הלסת מייצר בעיות נוספות שמקשות על השבת הפה לתפקודיו המלאים (קשיים בלעיסה, קשיי הגייה) ומסב אי נוחות רבה. כיום הטכנולוגיה מאפשרת לחבר תותבות באמצעות שתלים לעצם הלסת – פתרון זה עשוי להתאים לאנשים מבוגרים או מחוסרי עצם, שרוצים להשיג איכות חיים באמצעות פתרון קבוע ולא נשלף, ליהנות מלעיסה ומבליעה תקינה של המזון ולחייך בביטחון.

האם מראה הכתר יהיה דומה למראה השן הטבעית?

מטופלים רבים מעלים חששות לגבי מראה השיניים לאחר ההשתלה, האם השיניים יתאימו למבנה הפנים? האם הם יהלמו את הגוון הטבעי של החניכיים ושל העור? ובכן כיום הטכנולוגיה מאפשרת להתקין כתרים אסתטיים מחרסינה או מזירוקניה. פתרון זה הוא הקרוב ביותר במראהו לשן הטבעית, וחומרים אלו מתקבלים היטב בחלל הפה ולא גורמים לאלרגיות או לגירויים. נוסף לכך בתהליך יצירת הכתר רופא השיניים עובד יחד עם טכנאי מעבדה כדי ליצור את כתר השן המיטבי יותר למטופל.

כיצד לבחור את שיטת ההשתלה ?

ככלל, הבחירה בשיטה כזו או אחרת לשיקום על גבי שתל נתונה לשיקולו של רופא השיניים המטפל, ונקבעת בהתאם למצב הפה והלסת של המטופל, כמות ונפח עצם זמינה ומצב הפה ובריאותו הכללית של המטופל ולא פחות חשוב נועדה לענות על דרישות ורצון הלקוח.
ד"ר עמאד עיאט מנהל ובעלי של מרפאת שיניים פרטית ברמת השרון עוסק ברפואת שיניים, כירורגיה ושיקום פה מורכב באמצעות השתלות שיניים על גבי כתרים בודדים, גשרים או תותבות בדגש על אסתטיקה מרבית ושביעות רצון הלקוחות. ד"ר עיאט הוא רופא שיניים מוסמך מזה שני עשורים בוגר אוניברסיטת בון בגרמניה. לקביעת פגישת היכרות צרו קשר

שתלים דנטליים

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​