prf

ריפוי מהיר יותר לאחר השתלות שיניים באמצעות טיפולי פלזמה

תהליך ההחלמה לאחר השתלות שיניים אורך כשלושה עד שישה חודשים. באמצעות טכנולוגיה חדשנית המבוססת על צנטריפוגה להפקת טסיות עשירות בפיבפרין (PRF- PLATELET RICH FIBRIN) ניתן להאיץ את תהליך בניית העצם באזור ההשתלה ולעודד את הריפוי המהיר. על אילו עקרונות רפואיים מבוססת השיטה ולאילו תוצאות ניתן לצפות? התשובות כאן במאמר.

על אילו עקרונות מבוססת שיטת ה-PRF להאצת ההחלמה לאחר השתלת שיניים?

שיטת ה-PRF נפוצה בעולם האסתטיקה מזה מספר שנים ומשמשת להשבחת מרקם עור הפנים ומראהו ולטיפול בבעיות הקרחה. מחקרים אחרונים שנערכו בתחום מצאו כי ניתן להיעזר ב-PRF לצורך האצת איחוי העצם לאחר השתלת השיניים, וזאת משום שתאי הדם הלבנים מטפלים בדלקת. נוסף לכך במרפאתי אני מבצע שימוש בשיטת ה-PRF גם לצורך בעקירת שיניים – כיוון שחומר זה שומר על עצם המכתשית, מפחית את רמת הכאב ומאיץ את תהליך ההחלמה.

מהיכן מגיעים התאים הלבנים?

התאים הלבנים מופקים מדם המטופל, ומוכנסים למכשור ייעודי (צנטריפוגה) שתפקידו להפוך את הדם לטסיות עשירות בפירבין (דבק ביולוגי המאיץ את ריפוי הרקמה הרכה). בשלב הבא הממברנה או היריעה נתפרת או מונחת (כאשר ניתן להימנע מתפרים) על האזור המושתל ומאיצה את תהליך ההחלמה בזכות החומרים הפעילים בה.

אילו חומרים נוספים כלולים בממברנת הפיברין?

מלבד הפירבין, שנוצר במרקם ג'ל, ומשמש כגורם לחסימת דימומים וליצירת קרישי דם, ממברנת הריפוי כוללת:

  • תאים לבנים למניעת התפתחות של חיידקים באזור ההשתלה.
  • טסיות עשירות שמשחררות חומרים כימיים שנועדו לעודד גדילה, ליצור תאי דם חדשים ולמנוע את דליפת הדם.
  • חלבוני BMP2 שתפקידם לעודד את בניית העצם.

תהליך ייצור הפיברין מבוסס על לקיחת דגימות דם מהמטופל למספר מבחנות (מדובר על כמות קטנה יותר ביחס לבדיקת דם) והעברתו למכשיר הצנטירופגה לצורך הפרדת הטסיות משאר מרכיבי הדם, לאחר כשמונה דקות תתקבל מנת טסיות דם מרוכזת המכילה בין שתיים לבין שלוש מיליון טסיות. בשלב הבא הנוזלים מופחתים מהתרכובת באמצעות הפיכתם לג'ל דקיק, שקוף וטבעי לחלוטין.

יתרונות השימוש בממברנת הפיברין כטיפול משלים להשתלות שיניים

בטיחות ויעילות גבוהה – מדובר על שיטה יעילה ובטוחה מאוד, ללא תופעות לוואי, שנמצאת בשימוש מזה מספר שנים ותוצאותיה נבדקו ואוששו הן במחקרים והן בעולם הטיפולי. הדם מופק מהמטופל עצמו ללא צורך בשימוש בנוגדי קרישה, אין תופעות לוואי ואין חשש שהגוף ידחה את הממברנה.
טיפול חלופי לבניית עצם – ממברנת הפיברין מעודדת גדילה ולכן היא משמשת כטיפול חלופי לבניית עצם .השימוש בממברנה מתאים לאחר ניתוחי חניכיים וכן לאחר ביצוע שתלים דנטליים.
החלמה מהירה יותר, פחות כאב, פחות דימום, מגדיל את סיכויי הצלחת ההשתלה – בהשוואה להשתלת עצם זהו טיפול פחות כואב ובטוח יותר, נוסף לכך השימוש בממברנת הפיברין מאפשר להפריד בין רקמת העצם לבין הרקמה הרכה ובכך מונע את ההפרעה בקליטת העצם החדשה. כמו כן מחקרים מצביעים על כך כי שימוש ב-PRF מונע את דלקת סב השתל שפוגעת ביציבות הרקמה ועלולה להביא לכישלון תהליך ההשתלה.

PRF כטיפול חליפי לבניית עצם

במרפאתי אני מיישם את השימוש ב-PRF לצורך בניית עצם מלאכותית, כאשר אני משלב את ממברנת הפיברין עם חומר סינטטי ייעודי (אבקת עצם) לבניית עצם. תהליך זה שנקרא Stick bone ונחשב לחדשני ואף לבטוח יותר מהתהליך הרגיל לבניית עצם, בסופו מתקבלת עצם חזקה ואיכותית יותר שמעלה את סיכויי הצלחת השתלת השיניים.

האם יש חסרונות לשיטה? 

הטיפול בממברנת הפיברין מבוסס על טכנולוגיה ומצריך מיומנות, בקיאות וניסיון רב בתחום, ולכן מוטב למטופלים המעוניינים בתהליך זה לפנות למרפאה שמציעה את הטכנולוגיה הזו במסגרת סל שירותיה.

לסיכומו של עניין, ה-PRF מיושם כעת גם בעולם רפואת השיניים ומאפשר להאיץ את תהליך ההחלמה לאחר עקירות שיניים, השתלות שיניים וניתוחי חניכיים, ולעיתים הטיפול אף עשוי להחליף את הצורך בהשתלת עצם. טיפול זה נחשב לבטוח מאוד ו-100% טבעי. במרפאתי אני מציע טיפולי השתלות שיניים בשילוב טיפולי PRP להאצת תהליכי ההחלמה, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ולשאול אותי אודות הטיפול.

prf

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​